traveldijkies.reismee.nl

Caminito del Rey

Vandaag stond een wandeltocht met gids op het programma. Hiervoor hadden wij weer kaarten online gereserveerd om 13.00 uur. Dus dat betekende lekker uitslapen en rustig van het ontbijtje genieten. Daarna zijn we even door het dorpje Osuna gewandeld en nadat we de tassen hadden gepakt, vertrokken we op weg naar de Garganta del Chorro. Natuurlijk niet via de snelweg, maar namen we de leuke weggetjes binnendoor. Onderweg genoten we van velden met olijfbomen, stuwmeren en graanvelden. Rond 12 uur kwamen we op de plek van bestemming aan. Vlug parkeren en onze bergschoenen aan. Toen moesten we 1,8 km lopen naar het begingpunt van het kloofpad Caminito del Rey. Dit pad heette vroeger het koningspad en was een pad van ijzer en planken, dat tegen de rotswanden was gemaakt. Dit pad was een van de gevaarlijkste wandelpaden ter wereld!!! Na verschillende ongelukken, waar doden vielen, was besloten dit pad te sluiten. In 2015 is er een nieuw pad boven het oude pad gemaakt! Dit is veilig en makkelijker te belopen. Wij kregen een engelse gids die onze een helm gaf en een headset. Zo konden we haar goed verstaan. Wij vertrokken met ongeveer 20 man. De tocht was spectaculair en spannend. Erik had geen last van hoogtevrees, maar ik moest mijn billen wel geknepen houden, en hield mijn vast aan het ijzeren koord. De tocht was 4,7 km en duurde bijna 2 uur. Aan het eind moesten we de kloof oversteken (105 meter hoog) via een hangbrug van staal. Er mochten maximaal 10 personen over per keer. Er stond een onwijze wind in de kloof, vooral bij deze hangbrug. Ik vroeg daar een medewerker van de kloof of hij mij naar de overkant wilde brengen, want dit vond ik toch wel te eng!!! Na de afdaling werden we met een bus teruggebracht naar onze auto. In de bus hoorden wij dat door de wind de kloof gesloten werd. Dus we hadden net mazzel, dat we hem toch konden lopen. Bij de auto was een grillrestaurant waar we heerlijk hebben gegeten, met een prachtig uitzicht! In Osuna zijn alle restaurants pas om half 9 open s'avonds, dat vinden wij erg laat, vooral na een vermoeiende dag zoals vandaag! Hier konden wij even bijkomen van de tocht. Daarna zijn we nog met de auto doorgereden naar de Mirador del Tajo, waar we uitzicht hadden op een stuwmeer en op de kloof! Daarna door naar ons hotel! Vandaag 160 km gereden en 14000 stappen, is 9 km gelopen. Wat een prachtige dag! Morgen staat Rhonda op het progamma.

Annemiek

Brrrr spannende tocht, enggggggg wel mooie foto's. Moet ik nog nieuwe schoenen opsturen na al die stappen. Lol.

Anita

Wauw wat wen tocht weer! Snap wel dat je het eng vond, dat zou ik ook vinden ????

Stefanie

Super gaaf!