traveldijkies.reismee.nl

Ostuni

Vandaag scheen het zonnetje bij het opstaan. We hebben heerlijk buiten ontbeten. Na wat buiten gezeten te hebben gingen we om kwart over 10 ongeveer weg. De autoweg binnendoor naar Ostuni. Ostuni is een citta bianca, ofwel een wit dorp gelegen op 3 heuvels. Daar aangekomen geparkeerd bij een park. Vandaar naar het centro storico. Een aardige klim naar boven op zeer gladde stenen. Een hoop souvenierswinkeltjes en gezellige terrasjes. Eerst natuurlijk weer een bakje koffie. Daarna door gelopen naar boven door smalle straatjes. Langs de cattedrale Santa Maria Assunta met zijn grote roosvenster. En naar een uitzichtpunt aan de rand van het dorp. Toen weer terug naar de auto. Vandaar reden wij binnendoor naar de kust naar Torre Canne met een vuurtoren. Daar hebben we gekeken bij een klein haventje. Inmiddels was het al half 2 dus maar op zoek naar een restaurantje. Dat vonden we met uitzicht op zee, wat heerlijk genieten was. Ik had een heerlijk caprese salade en Erik een pastagerecht met spinazie. We wilden eerst nog doorrijden langs de kust, maar aangezien het zonnig weer was, hadden we besloten terug te gaan naar ons verbijf waar we heerlijk bij het zwembad hebben gelegen en gelezen.. Nog geen badpak aan want af en toe komen er wolken en is het toch fris. Om ongeveer half 7 hebben we zelf gekookt in ons appartement. Lekkere tortellini met een vleesje. Vanavond lekker chillen en lezen. Morgenmiddag met de gids mee. We zijn benieuwd!

Stefanie

Hmm, klinkt goed al dat eten ;-) . Veel plezier morgen!

Annemiek

Toch weer een geslaagde dag zou ik zo zeggen.

Annie & Pieter Dijk

Fantastisch.... en genieten maar, want "de koek is nog niet op". Leuk verslag, bedankt!