traveldijkies.reismee.nl

Martina Franca en wandeltocht

Vanmorgen scheen het zonnetje weer. Wat heerlijk weer lekker buiten ontbeten. Rond 11 uur zijn we naar Martina Franca gegaan. Een stad wat ongeveer 10 km verder ligt. Het ligt ook op een heuvel en heeft vele barokken gebouwen, met vooral ijzeren bakonnetjes. We wilden vanochtend niet zover ver weg gaan omdat we vanmiddag de wandeling op het programma hebben staan. Weer heerlijk door de straatjes gedwaald en ergens weer wat gedronken. Daarna nog wat boodschapjes gedaan bij een supermarkt. Terug bij het verblijf hebben we heerlijk bij het zwembad liggen lezen. Om half 3 omgekleed en rugzak gepakt en zijn we op weg gegaan naar Grottaglie. Om 4 uur moesten we daar verzamelen bij een parkeerplaats. Onze gids Enzo kon geen woord engels, dat hadden we al van Jolanda gehoord. We hadden ons bij hem gemeld met nog 38 Italianen!! Toen gingen we op weg naar de “Gravina di Riggio” dit is “privato” terrein. Dus wij konden er alleen in met gids. We gingen dalend de kloof in. Wat was dit weer een ervaring, prachtige route klimmend en klauterend over rotsen, over waterstroompjes, stappend over bomen, door een bos en over een bloemenweide. Een waterval, grotten en oude rotswoningen met tekeningen. Van het hele verhaal wat de gids vertelde hebben wij natuurlijk niets begrepen, haha! Maar het was een schitterende ervaring. Moe maar voldaan onze wandelschoenen weer uit en de auto in. Het was nu al 7 uur en het werd al donker. Onderweg kwamen we een pizzeria tegen langs de weg en daar zijn we nog gaan eten. De zaak zag er niet uit, maar we kregen heerlijke grote pizza’s. Als nagerecht had ik een heerlijke citroensorbet en Erik koffie. Het was al 9 uur en toen reden we nog terug in het donker naar ons verblijf. Goede wegverlichting kennen ze hier niet! Moe maar voldaan kwamen we aan in ons huisje.

Annemiek

Het was dus een spannende dag.

Stefanie

Gaaf zeg. Ik ga gauw de foto’s bekijken!

Wil Dijk

Wat een spannende en inspannende tocht, jullie zien zo wel heel veel van de omgeving. Groetjes van ons.

Annie & Pieter Dijk

Weer zo'n interessante en leuke blog. Goed bezig jullie. Geniet er maar weer goed van. Bedankt maar weer!
Groeten van ons beiden,
pap en mam.

Adriënne van 't Hart

Zo te lezen een wandeltocht waar alles in zit en jullie hebben genoten. Foto’s zijn ook erg leuk.