traveldijkies.reismee.nl

Monopoli en Polignano a Mare

Vanmorgen kwam Jolanda om half 9 ons ontbijtje brengen. Het was vanmorgen droog maar wel bewolkt. We konden zelfs buiten eten. Na douchen en pakken zijn we rond 11 uur naar de kust gereden. Via Torre Canne (waar we van de week ook al waren) de kustweg genomen. Een prachtige route vlak langs de zee. De zon kwam ook gelukkig steeds meer door. Onze eerste stop van vandaag was Monopoli. Een stadje met een stadsmuur, waar je langs de zee liep. Ook een leuk haventje en leuke straatjes. Ergens in de oude binnenstad hebben we geluncht met een panini en koffie (voor 1 euro!). Door het oude centro gelopen, waar helaas alles s’middags dicht is, ook musea, kerken en de meeste restaurants. We liepen terug naar onze auto, waar we geparkeerd hadden bij een park. Overal is het nog steeds goedkoop parkeren, zelfs in het centrum. Als je 2 euro betaalt kan je tot s’avonds half 7 parkeren!! We gingen vanaf Monopoli een stukje de snelweg op naar Polignano a Mare. Dit dorpje heeft een fantastische ligging aan zee en ligt op een rots. Mooie straatjes en overal zicht op de zee. Als je naar links of rechts keek zag je de schitterende rotsen. We liepen een stuk langs de rand van het stadje en gingen ook nog kijken bij de romeinse brug Cala Porta waar je zicht had op het beroemde strandje. Na nog wat souveniers gekocht te hebben en een heerlijk ijsje, gingen we weer terug naar onze auto. Van hieruit zijn we terug gegaan (43 km) via de snelweg en toen weer de bergen in naar ons verblijf. Rond half 6 waren we terug, waar we nog wat buiten hebben gedronken en gelezen. Rond 7 uur gekookt en heerlijk tortellini gegeten. Morgenmiddag gaan we met Nonna koken. We zijn benieuwd of ze streng is! Haha!

Annemiek

In ieder geval weer mooie dingen gezien en dat de winkels dicht waren was jammer wel goed voor je portemonnee ?.

Stefanie

Ik ben ook benieuwd of ze streng is. Veel plezier morgen. Dikke kus

Annie & Pieter Dijk

Het was weer genieten, zeg. Nogmaals bedankt voor je verslag en de foto's. Klasse!

Adriënne van 't Hart

Jullie hebben al aardig wat kilometers afgelegd en veel gezien. Jammer dat af en toe het weer minder is. Aan de meeste foto’s is dit niet te zien.