traveldijkies.reismee.nl

Ceglie Messapieca en kookcursus

Vanmorgen scheen het zonnetje weer. We hadden heerlijk buiten ontbeten. We hadden besloten om vandaag maar eerst eens rustig aan te doen. Haha dat was een goed voornemen van korte duur. We hadden eerst koffie gedronken en buiten zitten lezen. Toen we bedachten dat de dag anders wel heel lang zou duren, aangezien we pas om 4 uur naar de kookcursus zouden gaan. Rond half 12 gingen we op weg naar een dorpje Ceglie Messapieca, dat 13 km verderop lag. Niet zo ver en een leuk dorpje op een berg, met weer leuke straatjes. Op een piazza heerlijk espressino gedronken. Hier kennen ze haast geen cappuccino, maar wel espressino. Dit is espresso met een beetje gespoten melk. Zelfs ik vind het lekker, aangezien ik alleen zwarte koffie drink. Met een heerlijk koekje erbij, namen we er nog een espressino bij. Heerlijk op het terras gezeten en naar mensen zitten kijken. Na nog wat gewandeld te hebben gingen we weer terug naar ons verblijf. Daar hebben we zitten lezen en nog op de ipad. Om 4 uur kwamen Jolanda en Rene ons ophalen, met nog 2 vrienden van hun. We reden met onze auto achter hun aan naar een Masseria waar hun Italiaanse vrienden woonden. Dit was ongeveer een kwartier rijden. Daar aangekomen werden we welkom geheten door hun vriend en zijn moeder. Het was op een prachtig terrein met appartementen en trulli’s. Eerst kregen we een bakjekoffie en daarna gingen we aan de slag. We kregen allemaal een bergje bloem met een glaasje water. Dit moesten we mengen met een hand. Daarna steeds meer bloem erbij en dan maar kneden. Dit deeg moest 10 minuten rusten. Daar maakten we een sliert van en met een mes moesten we er steeds een stukje afhalen en met dat mes een soort van duwen en vegen, zodat het oortje ontstond. Dit viel niet mee. Het was heel gezellig en veel gelachen. Rond 7 uur konden we aan tafel. Eerst kregen we een antipasti, met allerlei heerlijkheden op schoteltjes. Worst, kaas, groentes , wijn teveel om op te noemen. Daarna kregen we onze eigen gemaakte pasta orriechietti (wat oortje betekent in het italiaans) met een tomatensaus. De moeder vertelde dat alles van hun eigen land komt de wijn, olijfolie, groentes en zelfs het meel! Daarna kregen we nog 2 vleeshapjes! Pffff we zaten aardig vol. Toen nog een limoncello met koekjes. Wat een verwennerij zeg en ontzettend leuk om mee te maken! Daarna gingen we rond half 10 weer terug naar ons verblijf.

Annemiek

Weer leuke dingen gedaan?

Wil Dijk

Jullie zijn wel lekker bezig geweest zo te zien en je mag het lekker zelf op eten. Groetjes van ons.

Stefanie

Wat een belevenis! Gaaf hoor!