traveldijkies.reismee.nl

Markt en Grotte di Castellana

Vanmorgen bij het opstaan was er weer een heerlijk zonnetje. Hoe gek elke ochtend is het heerlijk weer en dan doen wij een korte broek aan. Als wij buiten hebben ontbeten dan betrekt het ineens en komen de wolken en is het frisser. Het is hier veel te koud voor de tijd van het jaar. Heel jammer maar we genieten toch wel. We besloten naar Martina Franca te gaan omdat daar een markt was. Toen we er aankwamen wisten we niet wat we zagen, wat een kramen. We wisten gewoon niet hoe we moesten lopen, omdat er zoveel kraampjes stonden. Ik heb eindelijk een joggingbroek gescoord, omdat het s’avonds best fris is en ik maar 1 lange broek bij mij heb! Haha ik was een beetje te optimistisch met het weer. We dronken ergens in een caffe een espressino met wat hartigs erbij. Toen we uit het caffe kwamen begon het te regenen. Gelukkig hadden we van Jolanda een paraplu meegekregen. Wij besloten terug te gaan naar de auto en door te rijden naar Castellana waar de Grotte di Castellana waren. Ik had op internet gezien dat de tour in het engels of duits om half 3 begon. Een leuke bezigheid vooral met dit weer. Je had een lange (2 uur) en een korte (1uur) tour. Bij de kassa aangekomen konden we gelijk aansluiten met een korte tour in het duits. De langere tour in het engels begon pas om 4 uur. Aangezien we geen zin hadden om 1 1/2 uur te wachten gingen we met de duitse groep mee. Deze grot is ontdekt in 1938 en behoort tot de mooiste van Zuid-Italie en nog mooier (haha zeggen ze allemaal ) van heel Italie!! Je daalt af met trappen (totaal 265 treden)in een hele grote hal, waar boven je een heel groot gat ziet waar het daglicht doorheen schijnt. In deze hal zie je al gelijk de stalagtieten en stalagmieten. Daarna gingen wij dieper de grot in met trappen en werden wij rond geleid door verschillende ruimtes en gangen. Het was heel mooi om te zien, hoewel we al aardig wat grotten gezien hebben was deze ook best wel mooi! Na een uur kwamen we buiten en hebben we nog op een terrasje koffie gedronken en bij de souvenierskraampjes gekeken. Daarna reden we door naar ons verblijf, en waren we rond half 6 thuis. Helaas te fris voor buiten. We hebben zelf weer gekookt een heerlijke pasta Trofie met salami (wat anders dan pasta haha). Ze zeggen dat het van de week beter wordt, hopelijk want ik wil toch nog wel een keer in het zwembad! De stappenteller stond vandaag op 8300 dus ruim 5 km gelopen vandaag!

Wil Dijk

Foto's erg mooi en jullie hebben al veel gezien en al veel gelopen. Die 265 treden moest je nog wel weer naar boven lopen. Stoer hoor. groetjes van ons

Annie & Pieter Dijk

Weer veel gezien en genoten merken we. Het betere weer komt er dus weer aan en de koek is nog niet op. We hopen voor jullie op nog een paar mooie dagen.
Liefs van òns twee aan jullie twee,
Pappa & Mamma.