traveldijkies.reismee.nl

Fiskardo

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken richting Fiskardo. Een prachtige route langs de kust met wel veel haarspeldbochten, af en toe hield ik mij vast aan de stoel pffff. Maar het uitzicht maakt meer dan goed. We reden eerst richting Divarata en toen richting Myrtos Beach. Dit strand zie je overal op foto’s aangeven en is een prachtig wit strand. We kwamen boven op de berg en bij een stopplaats zagen we het prachtige strand liggen. Wat een schitterend uitzicht maar ook wel erg hoog! Van de week willen we nog naar beneden rijden om echt op het strand te zitten of te zwemmen, maar nu is ons doel Fiskardo. Van hieruit reden we door naar Assos een leuk kustplaatsje, wat een haventje heeft en wat is verbonden met een schiereiland. Op het schiereiland is een kasteel, waar je naartoe kunt lopen. Dit waren we van plan maar omdat het zo warm was, hebben we hier maar van afgezien. We hebben toen maar lekker een bakje gedaan met heerlijke cake met uitzicht op het haventje en het kasteel. Toen weer door richting Fiskardo, maar net daarvoor zag ik ineens een bord met afslag Dafnoudi Beach. Hier reden we via een slingerweg naartoe. Gelukkig konden we de auto ergens neerzetten, en pakten we onze tassen op weg naar het strand. Via een steil pad door het bos en over grote stenen daalden we af om uit te komen bij een mooi strandje. Daar hebben we nog een heerlijk tijdje gezeten en hebben we gezwommen en gesnorkeld. Toen weer omhoog met die warmte en weer op weg met de auto. Rond half 5 waren we in Fiskardo. Een leuk gekleurd dorpje, met gekleurde huisjes en een haventje met vele luxe jachten, dat een beetje aan St Tropez deed denken, Dit dorp is het enige dorp van het eiland wat de aardbeving van 1953 heeft overleefd. In de haven lekker een terrasje genomen waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna terug naar ons appartement waar we nog bij het zwembad hebben gezeten en gezwommen. Wat heerlijk om zo laat nog te kunnen zwemmen met het mooie weer. We genieten en zijn blij en dankbaar dat we dit weer mogen meemaken allemaal.