traveldijkies.reismee.nl

Poros en Skala

Vanmorgen rond half 11 vertrokken naar het zuiden van het eiland. Het was vandaag weer schitterend weer, dus de zwemspullen gingen mee. Vanaf Agia Efimia naar Sami en daar het binnenland in. Wat een prachtige natuur, heel veel groen, waaronder heel veel cipressen, wat toch ook aan Toscane doet denken. Verschil met gisteren in het noorden waar het allemaal rotsachtig was. We hadden gestopt bij Agios Nikolaos waar het meer van Avithos was. Daar aangekomen bleek het een groene plas te zijn. Dus maar weer door naar Poros een havenplaatsje. Aan de zee hebben we geluncht en daarna door het kleine plaatsje gewandeld. Van hieruit door langs een schitterende kustweg naar Skala. Net voor Skala zagen we een heel mooi strand, dus zijn we daar gestopt en 2 ligbedden gehuurd. Heerlijk de middag daar doorgebracht met zwemmen en lezen. Aan het eind van de middag besloten we dezelfde weg maar weer terug te nemen en niet die door het binnenland, dat zou 2 keer zo ver zijn met al die slingerwegen. In de avond zijn we weer heerlijk uit eten geweest bij “To Perasma”. Het was weer een mooie dag!