traveldijkies.reismee.nl

Ronda

Rond 10 uur zijn we vertrokken voor een rit van ongeveer 80 km naar Ronda. Wij namen natuurlijk we de binnenwegen. Deze route ging door Puebles Blancos (witte bergdorpjes). Deze dorpjes liggen hoog teen de bergen aan en hebben zeer smalle straatjes. De eerste stop was in Setenil de las Bodegas, waar we een schitterend uitzicht hadden op de bergen. Vandaar uit door naar Ronda. Ronda staat bekend om de beroemde brug Puente Nuevo, die de stad in tweeen deelt. Deze brug ligt boven een diepe kloof. Het was zaterdag en megadruk! De brug was ook erg toeristisch! In Ronda hebben we ergens geluncht en nog wat gewinkeld. Snel weer op weg uit de drukte! Wij reden nu op een slingerende weg, ook wel de Puerto de las Palomas "duivenpas". In dit gebied stonden heel veel kurkeiken en ook weer een heel groot stuwmeer. We reden door witte dorpjes, zoals Grazalema, Zahara en Algodonales. In dit laatste dorpje hebben we wat gedronken op het dorpsplein, waar het leek of het hele dorp daar zat. Toen door langs Olvera en weer terug naar Osuna. Vandaag wel weer 225 km gereden maar niet zoveel gelopen. Lekker nog wat chillen en vanavond uit eten in het hotel. Morgen staat een wandeltocht in El Torcal op de planning.