traveldijkies.reismee.nl

Palau en Capo Testo

Vanmorgen bij het opstaan was het bewolkt. We gingen ontbijten en toen begon het te regenen. We zouden vandaag relaxen maar helaas is het geen weer om te gaan zwemmen of naar het strand te gaan. We besloten maar toch een stukje te gaan rijden hier in de buurt. Eerst gingen we richting Palau, deze stad ligt ongeveer een half uur rijden van ons hotel. Onderweg stopten we bij Roccia dell 'Orso, dit is een hele grote rots die op een beer lijkt. We parkeerden de auto en kochten een ticket. Zowaar werd het prachtig en warm weer! We begonnen met een klim van ongeveer 20 minuten naar boven. Wat was het een mooie klim tussen de rotsen door, en aan het einde sta je in de "bek" van de beer. Het lijkt niet echt op een beer, maar het uitzicht boven op de "Maddalena Archipel" was ook schitterend! We gingen weer terug naar beneden en reden door naar de haven van Palau. In een restaurant hebben we wat gegeten. Vanaf hier besloten we nog om door te gaan naar Capo Testo, deze ligt helemaal in het bovenste puntje van het eiland. Het was maar 35 minuten rijden, maar onderweg werd het weer helaas slechter. Daar aangekomen was er veel wind en bewolkt. We besloten om even rond te kijken en toen maar weer terug te gaan naar ons hotel. S'avonds weer gegeten bij restaurant Ichnos, aardige bediening en heerlijk eten. Hopen dat het weer morgen beter is.

Jessica

Veel gezien en gedaan.
Mooie herinneringen erbij.
Goede vlucht naar huis toegewenst.
Tot gauw ?

Wil Dijk

Wat een gezellig verhaal, jullie nemen ons weer helemaal mee. We hopen dat het de volgende dag weer mooi weer is. Fijne dag morgen, en tot ziens of horens.