traveldijkies.reismee.nl

Capo Caccia

Vanmorgen na het ontbijt zijn we richting Capo Caccia gereden. Deze kaap ligt maar 11 km van ons hotel, dus wel even leuk om te gaan kijken. Ons hotel ligt in de baai van Porto Conte en aan de overkant van de zee ligt deze kaap. Het was een mooie weg ernaartoe, het ligt ook in Parco di Porto Conte, dit een bosreservaat. Hier zien we in deze streek veel dennenbomen en palmbomen. Onderweg naar boven konden we ergens stoppen waar we een prachtig uitzicht hadden op de zee en de rotsen. Toen weer verder omhoog tot we niet meer verder konden, hier was de ingang van de grot van Neptunus. Deze grot is alleen per boot bereikbaar of ,waar wij waren, via 655 treden naar beneden. Wij besloten dit maar niet te doen, want je moest ook via die trappen weer omhoog! Vanuit hier reden we weer terug richting Alghero waar "Nuranghe Primavera" was. In Sardinie vind je heel veel van deze Nuranghe. Dit zijn ruïnes van stenen uit de bronstijd. Het was even leuk om te zien maar we zijn daar snel in de schaduw wat gaan drinken. Daarna reden we terug naar ons hotel waar we weer bij het zwembad zijn gaan liggen. In de avond maar een broodje gegeten, we hadden geen zin om eruit te gaan. Morgen naar onze volgende en laatste locatie.

Adriënne

Was weer een mooie dag. En die trappen zijn zeker een uitdaging. Jullie hebben al zoveel moois gezien.

Fabiola Dijk

Zeker veel gezien, we genieten!