traveldijkies.reismee.nl

Castelsardo en San Pantaleo

Vanmorgen om 10 uur vertrokken we naar onze volgende bestemming. Via de autoweg eerst naar Sassari. Deze autowegen stellen helaas niet veel voor, ze zijn slecht onderhouden en met veel kuilen! Je mag op de gewone wegen 40 km en op de SS wegen 50 km en soms 70 km. Echt snelwegen hebben ze hier niet, dus vandaar dat een route van 168 km niet zo snel gaat! Daarna reden we via de kust naar Castelsardo. Dit is een leuk dorpje tegen een heuvel met gekleurde huisjes met bovenop een oud kasteel! We klommen via steile trappen en steegjes omhoog, waar we ergens halverwege zijn gaan zitten om te lunchen. Daarna zijn we nog verder geklommen richting het kasteel, maar uiteindelijk zijn we, vanwege de warmte maar naar beneden gegaan. Vanaf hier reden we naar Rocco Dell Elefanti, dit is een rots langs de weg die heel veel op een ....lijkt! Daarna zijn we gelijk door gereden naar ons hotel in San Pantaleo, waar we om 4 uur aankwamen. In de avond zijn we uit eten geweest bij restaurant "Ichnos" 400 meter lopen van ons hotel. We hadden heerlijk gegeten na zo een dag rijden.

Wil Dijk

Ja dat was een hele klim en zeker in de warmte even een pauze nemen. Zo te zien hebben jullie heel lekker gegeten, is ook belangrijk. Mooi plaatsje tegen de bergen, en die kustlijn is adembenemend. Geniet ervan.