traveldijkies.reismee.nl

El Torcal

Na het ontbijt vertrokken we vanmorgen rond 10 uur richting Antequera. Ongeveer 80 km rijden, dit keer de snelweg. In de buurt bij dit dorp ligt het Parc National El Torcal. Dit is een woest berglandschap met grote rotsen. Dit is ontstaan door erosie en ligt op 1370 meter hoogte. We reden naar de parkeerplaats en vandaar uit gingen we met een busje de bergen in waar het informatiecentrum lag. Hier vandaan kon je 2 wandelingen maken, groene route 1,4 km (45 min.) en de gele route 3,7 km (2 uur). We hadden besloten om de groene route, de kortste, te nemen. Aangezien we 45 minuten wel genoeg vonden voor vandaag. We begonnen aan de schitterende tocht! Het was niet zo een moeilijk pad maar wel rotsachtig. Dit betekende dat we veel klauterden, klommen en door zeer smalle kloven gingen. De tocht was schitterend, en heel indrukwekkend! Na een uur lopen, dachten we wanneer komt er een eind aan de tocht! Wij dachten zeker spaanse tijden!! Maar na een tijdje keek ik in mijn reisboekje en zag ik dat we op de lange route zaten! Dat was even slikken, Maar ja je moest wel door want terug kon je niet. Ergens hebben we ook nog even wat gegeten en gedronken (gelukkig gaan we nooit op pad zonder eten en drinken!) en wat uitgerust. Toen we verder liepen werd het af en toe toch wel pittig, het leek wel wat op de Mascakloof op Tenerife! We moesten ook nog door een spleet de Hoyo de las Ventanillas (vensteropening noemen ze dat) we hadden niet dikker moeten zijn! Pffff, na ongeveer 2 uur kwamen we weer bij het informatiecentrum uit. Daar was ook een restaurant, waar we nog een bakkie koffie hebben gedaan! Toen weer terug met het busje naar onze auto. We gingen weer via Antequera waar we langs de snelweg een Macdonald zagen. Het was rond 5 uur, dus besloten we daar maar wat te eten! Lekker, maar slecht mmmm! Rond 6 uur terug in het hotel! Hebben we gelukkig al gegeten, anders hadden we rond half 9 weer eruit moeten gaan, maar na zo een dag, konden we lekker uitrusten op de kamer. Morgen staat Cordoba op het progamma.

Annemiek

Haha lol gelukkig was ik er niet bij, met de verkeerde route.
Jullie hebben wel een druk programma maar zien erg veel.

Anita

Die mcdonalds hadden jullie wel verdiend na weer zo een eind te hebben gelopen ????

Jaap en Wil

dat was wel even slikken, maar er was wel veel te beleven, gezellig die reisverslagen en nog een fijne dag. groetjes.