traveldijkies.reismee.nl

Cordoba

Vandaag weer na het ontbijt, rond 10 uur, vertrokken naar Cordoba. Het was ongeveer 90 km, dus een uurtje rijden. Na even zoeken in het centrum van Cordoba, vonden we uiteindelijk een parkeerplek net buiten het oude centrum. Dit was een kwartier lopen. Bij het oude centrum aangekomen gingen we gelijk door naar de "Mezquita". Dit is een voormalige oude moskee uit de tijd van de Moren. In de moskee zijn honderden rood/witte zuilen met bogen. Vroeger waren het er meer dan 1200, maar een gedeelte daarvan is gesloopt door de christenen. Zij hebben in de moskee een nieuwe kathedraal gebouwd. Dat is erg jammer en zonde van de oude moskee. Er is nu een gedeelte met veel goud, beelden en kapellen. De Mezquita was niet zo groot, dus waren we na een uur weer buiten. We hebben nog wat gewandeld in de Juderia, een voormalige joods/arabische wijk. Deze wijk heeft veel gezellige en mooie patio's met planten en fonteinen. Op een terrasje een broodje gegeten, en daarna weer wat souveniers gescoord. Rond 4 uur terug naar onze auto en weer terug naar ons hotel. Straks koffers pakken en rond 8 uur ergens eten in Osuna. Morgenochtend om 5 uur moeten we alweer richting het vliegveld in Malaga, het is anderhalf uur rijden daar naar toe. Ook moeten we onze auto nog inleveren. Als het goed is gaan we om 9.40 uur de lucht in en landen we om 13.00 uur op Schiphol. We hebben veel gezien, gelopen en gedaan. We kunnen terug kijken op een mooie "doe-vakantie"!

Annemiek

Inderdaad veel gedaan en veel gezien dit neemt niemand meer van jullie af. Eet ze nog en veilige vlucht terug.

Stefanie

Gaaf hoor allemaal. Zeker een hoop gezien en beleefd. Fijne vlucht. Tot morgen! xxx

Marjan

Wat hebben jullie veel gezien en gedaan! Leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Goede vlucht morgenochtend! X

Jaap en Wil

Morgen vroeg op maar wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Goede vlucht morgen!!
Groetjes

Marion

Wat een avontuur zeg veel moois gezien en wij konden thuis met jullie meegenieten! Goede reis morgen en tot gauw

Adriënne

Veel gezien hoord en leuk de verhalen te lezen. Mooie foto's!!