traveldijkies.reismee.nl

Lecce

Vandaag werd het ontbijt weer om half 9 gebracht, we konden wel buiten zitten maar nog geen zonnetje! Om 10 uur vertrokken we via de autostrada naar Lecce. Het was ongeveer een uur en een kwartier rijden. Aangekomen in het centrum tikten we een plein in (dat had ik in een boekje gelezen) op onze tomtom, en na een paar rondjes rijden, kwam er gelukkig net een parkeerplekje vrij. Dit was gelukkig gelijk bij de oude stad. Daar bleek het 25 gr te zijn. Lecce is de hoofdstad van Puglia en ze noemen het ook wel het Florence van het zuiden. De stad is vroeger van de Romeinen geweest en heeft daarom veel oude gebouwen, zoals het amfitheater. De gebouwen zijn gemaakt van een zacht gesteente “pietra leccese” dat zich makkelijk laat bewerken, vandaar de rijkelijk versierde gebouwen met dieren, mensen en versiersels. Het krijgt door de lucht een lichtgele kleur. Ook heel veel barokke balkons en mooie binnenpleintjes. Het is echt een schitterende stad. We hebben ook weer ergens een paar keer koffie gedronken en ergens gezellig een pizza gegeten. Ook zijn we aan de rand van de stad geweest met een prachtige poort en bij een mooi stadspark hebben we nog gezeten en een appeltje gegeten. Rond 5 uur gingen we op zoek naar een Pandora winkel. Ik vind het altijd leuk om een aandenken van de vakantie mee te nemen van Pandora en vooral iets aparts uit de regio. Ik had op internet gezien dat er een winkel was. We moesten het wel een paar keervragen maar uiteindelijk hadden we het gevonden. Ik heb een bedel gekregen met pasta eraan. Ik helemaal blij! Daarna terug naar onze auto en via de autostrada weer terug naar ons verblijf. Bij ons verblijf aangekomen lagen er flink wat plassen en was het 13 gr brrrr! Rene zei al tegen ons dat de bewoners hier uit de omgeving dit nog nooit meegemaakt te hebben, zo fris voor deze tijd. We waren rond 7 uur terug. We hadden nog wat pasta klaar gemaakt van wat restje en een salade. Een prachtige en mooie dag! De stappenteller gaf ongeveer 12.000 stappen dat is bijna 8 km. Morgen gaan we rustig aandoen en inpakken. Ons laatste dagje.

Annemiek

Gelukkig toch nog een leuke afsluiting, met mooi weer.
En een leuke bedel voor je armband.

Adriënne

Je zal de pasta en de lekkere koffie nog gaan missen. Maar wat een mooie plaatsen bezoeken jullie.