traveldijkies.reismee.nl

Sevilla

Vandaag stond een bezoek aan Sevilla op het progamma. Na een lekker ontbijtje vertrokken we rond half 10 voor een kleine 90 km! Sevilla is de op 4 na grootste stad in Spanje, dus dat was even pittig rijden in het centrum op zoek naar een parkeergarage. Daar aangekomen gingen wij gelijk op zoek naar het Real Alcazar, het koninklijk Moors paleis van Sevilla. Deze is een van de mooiste gebouwen in Spanje. Er stond al een behoorlijke wachtrij. Uiteindelijk hebben we 3 kwartier staan wachten in de zon ( was vandaag 32gr) dus petje op en smeren maar. Uiteindelijk was dit wachten zeker de moeite waard! Wat een mooi paleis met schitterende kamers, vertrekken met tegelwerk en niet te vergeten de prachtige tuinen! We hebben er zeker 3 uur rondgelopen!!! Ernaast staat ook nog een schitterende kathedraal, deze lijkt erg veel op de bekende kathedraal in Palma op Mallorca. Hier stond ook een lange rij, dus besloten we deze maar voor gezien te laten. Daarna gingen we naar een park Maria Luisa. In dit park is Palacio de Espana gebouwd, een paleis in een halve cirkel waarin alle 51 spaanse provincies in tegeltableaus zijn verwerkt. Dit is schitterend om te zien! Met mooie blauw/wit versierde bruggen wat een beetje aan Venetie doet denken. Vervolgens een lange wandeling naar de rivier Guadalquivir, deze rivier deelt Sevilla in tweeen. Daar hebben we heerlijk op een terrasje bij een echte Italiaan gegeten! Erik Lasange en ik een heerlijke pizza! Even onze beentjes rust geven, want de stappenteller gaf al bijna 15000 stappen aan!! Daarna over de brug weer terug naar de andere kant en door de Joodse wijk El Arenal gelopen. Ook nog wat souveniertjes gescoord. Toen terug naar de auto en weer op weg naar Osuna. We waren rond half 8 weer in ons hotel, waar we heerlijk onze benen rust konden geven. Prachtige dag, moe maar voldaan.

Annemiek

Zo weer genoeg gedaan en gezien, veel plezier nog.

Stefanie

Al super veel gedaan en gezien in een korte tijd, leuk! xxx

Anita

Jullie hebben al veel gedaan en gezien, leuk om jullie reis zo mee te kunnen lezen ????