traveldijkies.reismee.nl

Granada

Vandaag moesten we vroeg uit de veren, omdat we naar het Alhambra in Granada gingen. Het Alhambra is het meest indrukwekkende gebouwencomplex uit de tijd dat de arabieren heer en meester in Spanje waren. Het staat ook op de lijst van UNESCO. Wij hadden thuis al entreekaarten online geboekt. Het Alhambra heeft strenge regels omtrent het bezoek. Er mogen per half uur 300 mensen naar binnen en dit gaat ook echt op tijd. Wij hadden nog kaarten kunnen krijgen om half 11. Je moet er dan ook echt zijn op dat tijdstip, ben je 5 minuten te laat dan kom je er ook echt niet meer in! Om half 8 zaten we aan t ontbijt, nou ja zaten!! Vlug koffie en een broodje gegeten en snel op weg, aangezien het 175 km rijden was. Het was wel een race tegen de klok, omdat de tomtom aangaf dat we er om 10 uur zouden zijn. Gelukkig geen files en kwamen we om 5 over 10 aan, vlug parkeren en naar de ticketprinter! We moesten precies 10 minuten voor half 11 bij het paleis van de Nasriden zijn(het absolute hoogtepunt). Hier woonden vroeger de sultans! Eindelijk binnen, pfff wat een stress! Maar zeker de moeite waard, indrukwekkende gebouwen, binnenplaatsen, fonteinen en tuinen. We hebben flink gelopen en geklommen. Ook op een van de vestingstoren, Torre de la Vela, waar je een prachtig uitzicht had op de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada en de stad Granada. Na enkele uren gingen we terug naar onze auto en gingen wij de stad Granada in. Op een terrasje wat gegeten en gewinkeld. Toen vertrokken we om 5 uur weer richting Osuna. Rond 7 uur terug in het hotel. We hadden ongeveer 375 km gereden en de stappenteller gaf 13000 aan. We hadden nog een broodje op de kamer gegeten, omdat we geen zin meer hadden om eruit te gaan. Lekker lezen en vroeg naar bed. Morgen staat een wandeltocht met gids op het programma!

Annemiek

Jeetje WAT EEN VERHAAL lol.

Marion

Wat een avontuur geniet maar van al dat moois

Stefanie

Gaaf! X