traveldijkies.reismee.nl

Dag 1 Agia Efimia

Na 4 uurtjes maar geslapen te hebben, reden we om half 3 naar Schiphol. Daar aangekomen in de aankomsthal schrokken we wel even. Pfff wat een rijen, het leek de Efteling wel! Dit komt ook omdat je niet meer thuis online in kan checken. De controles liepen heel goed, je C app laten zien en je PLF formulier van Griekenland, dus dat viel gelukkig mee. Wel je mondkap op totdat we straks in het hotel zijn! Na de koffers ingeleverd te hebben en door de controles waren (ik moest weer mijn tas open maken) gingen we bij Starbucks lekker n broodje eten en koffie drinken. Om 6 uur gingen we boarden, dat ging allemaal lekker snel. Echter toen we net zaten zei de piloot dat er personeelstekort was bij de koffers, toen ging de piloot maar helpen, hierdoor vertrokken we een half uur later. Na een goede vlucht landen we op Kefalonia, mooi weer maar wel bewolkt. Met een privébusje werden we naar onze bestemming gebracht in Agia Efimia. Dit was 35 km rijden van het vliegveld. Ons hotel lag op een schitterende berg met prachtig uitzicht. De rit ernaar toe was echter zeer steil ( dit had ik wel al op internet gelezen!). We hebben een studio met terras, het zag er allemaal goed uit! Na de koffers uitgepakt te hebben, gingen we naar beneden om wat te gaan eten. Bij restaurant Amalia nam ik een Griekse salade en Erik Griekse gehaktballen. Het smaakte heerlijk en we zaten er gezellig met uitzicht op zee! Daarna door gewandeld naar het haventje en bij de supermarkt wat boodschappen gedaan. Bij “Poseidon” een auto gereserveerd vanaf morgen en dan tot volgende week maandag. Navraag bij Sunweb bleek er pas vanaf woensdag een auto te zijn. Dat vonden wij te laat ook ivm de steile helling bij het hotel! Terug in onze kamer na een zware en warme klim, hebben we heerlijk een paar uurtjes slaap ingehaald! Daarna buiten gezeten en hebben we Grieks eten laten bezorgen ( haha dat kan hier ook!). We hadden geen zin om er weer uit te gaan en de steile helling weer terug te nemen. Tot laat lekker buiten gezeten.

Wil Dijk

Dat was al een hele onderneming. Geniet van al dat moois met volle teugen, jullie zijn ondernemend genoeg. Lieve groetjes Jaap en Wil