traveldijkies.reismee.nl

Melissani meer

Vandaag staat er maar een ding op de lijst om te bekijken en dat is het zeer toeristische “Melissani Lake”. Rond 11 uur vertrokken we richting Sami, net daarvoor is al een afslag naar het meer. Dus net 20 minuten rijden. Dit meer is meer dan 5000 jaar geleden ontstaan doordat het plafond van de grot is ingestort. Sinds 1960 is het aangelegd zodat de toeristen het kunnen bezichtigen. Je vaart ongeveer 20 minuten in een bootje, maar rond 12 uur is de stand van de zon boven de grot het beste zodat je het prachtige blauwe water kunt zien. Het zoute water hier in het meer komt helemaal uit Argostoli van de andere kant van het eiland. Een leuke en erg mooie ervaring, toch wel de moeite waard om het nog even te zien. Hierna reden we door naar Sami en hebben we bij de haven koffie gedronken en wat gegeten. Ook weer wat Griekse kruiden ingeslagen. Daarna terug naar onze studio waar we de hele middag bij het zwembad hebben gelegen. Het was toch 27 gr in de schaduw! We hebben zelf wat pasta gekookt zodat we niet meer naar beneden hoefden om te eten. Een lekker rustig dagje gehad.