traveldijkies.reismee.nl

Lixouri en Argistoli

Vanmorgen vertrokken via Divarata, richting Myrtos Beach, bij de afslag zijn we linksaf gegaan, waardoor we uitzicht hadden op Myrtos Beach en Assos, maar nu vanaf de andere kant. Prachtig weer om te zien. Een schitterende route door de bergen, onderweg veel geiten en schapen gezien die overal los liepen. Vandaar door naar het schiereiland Paliki, langs de kust naar Lixouri. Hier op het schiereiland is wel een hele andere omgeving, vlak en minder groen. In het dorpje op een pleintje wat gedronken. Toen weer door naar beneden naar Xi Beach, hier was het strand bruin in plaats van al de witte stenen stranden op de rest van het eiland. Het viel wel wat tegen, omdat wij in Nederland ook dit soort stranden hebben. Weer terug gereden naar Lixouri naar de haven waar wij de veerboot namen naar Argistoli, de hoofdstad van het eiland, aan de overkant. We gingen met onze auto op de boot en de tocht duurde ongeveer 25 minuten. Dit was een leuke ervaring. Aangekomen aan de andere kant, besloten we eerst naar de vuurtoren te rijden. Dit was geweldig maar het was ook erg warm vandaag. Daarna door naar het centrum, waar wij de auto bij de wandelboulevard hadden gezet. Wij besloten eerst wat naar winkeltjes te kijken en later wat te kopen. Wij wilden eerst wat eten, we hadden best wel trek. We besloten aan de haven ergens te gaan zittten. Een pizza gegeten, maar deze duurde best wel lang eer dat hij klaar was. Toen we terug gingen naar de winkels bleken ze om 3 uur gesloten te zijn en gingen pas om 6 weer open. Helaas, dat was wel jammer. Dan maar weer terug naar huis, binnendoor via Razata naar Sami, dit was weer een mooie route. We waren ongeveer er rond 6 uur, zijn we toch nog heerlijk bij het zwembad gaan liggen. Een mooie , maar zeer warme vandaag!

Pieter DIJK en Annie Dijk

Het is weer compleet genieten merken we wel. Doe dit maar zo veel mogelijk want het is zo voorbij. Daarna denk je terug met al de herinneringen. Nog eventjes, hopelijk met stralend weer!
Groetjes, Mams en Paps.

Wil Dijk

Heb al even niet gereageerd op jullie tochten en foto's. Wij waren zelf een midweek op vakantie in een huisje van Landal in de buurt van Lochem en zijn net thuis en hebben zelf genoten van de omgeving in de achterhoek. Maar zoals ik heb kunnen lezen hebben jullie wel heel wat moois gezien en beleefd. Geniet zoveel mogelijk van jullie reizen.
Groetjes Jaap en Wil