traveldijkies.reismee.nl

Rustdag en Pigadia

Vandaag na het ontbijt zijn we om 11.15 uur naar de Poolbar gegaan, waar de hostess van Sunweb kwam. Wij wilden bij haar graag een auto huren, omdat wij al verschillende verhalen hadden gehoord over hoge prijzen en zelfs dat er haast geen huurauto te krijgen is. Er waren 3 excursies, ook wel prijzig maar deze gingen allemaal met een boot. Aangezien er hier veel wind is zien wij hier maar vanaf. We hebben toch maar een auto gehuurd, ondanks de hoge prijzen, we willen toch wat zien hier op het eiland. We krijgen morgen een Suzuki Swift hybride en dan voor 6 dagen. Daarna zijn we lekker de hele dag bij het zwembad gaan liggen. Heerlijk zwemmen, lezen en genieten van een Griekse Frappe! Wat hebben we het weer goed. Om 6 uur zijn we naar het haventje van Pigadia gelopen , dit was ongeveer een half uur. Pigadia ook wel genaamd Karpathos-stad is een klein stadje met een gezellig haventje met allemaal restaurants en daarachter straatjes met souvenierwinkeltjes. Bij het haventje zijn we gaan eten bij “Mamma Maria” Erik had Stifado en ik een mixed Grill! Genoten daar van de zonsondergang. Daarna nog slenteren langs de souvenierwinkeltjes en nog wat Griekse kruiden gekocht. Bij een Italiaan een ijsje genomen en Erik cappoccino. Daarna weer terug gelopen naar onze studio. Was een heerlijke dag!