traveldijkies.reismee.nl

Route 1

Vanmorgen werd om 9 uur de auto gebracht, een vrij nieuwe Suzuki Swift hybride! We hadden eerst nog buiten ontbeten toen we op weg gingen voor onze 1e route! Via Pigadia naar Aperi en door naar Volada. Het eiland is erg bergachtig en rotsig, de wegen zijn hier erg bochtig maar goed te rijden, alleen de wegen door de dorpjes zijn erg smal. Het eiland is 12 km breed en 46 km lang, dus geen groot eiland! De huisjes in de dorpjes zijn wit met pastelkleuren. Erg mooi en gezellig! Daarna reden we door naar Othos, dit dorpje ligt op 510 meter hoogte, daar hebben we op een balcony iets gedronken. Toen weer door naar Pyles en Finiki. Finiki is een vissersdorpje met een kleine haven. Daar hebben we even gestopt en wat foto’s gemaakt, het was daar erg warm! De temperatuur gaf 32 gr aan in het dorpje. Onderweg stopten we ook regelmatig bij elk mooi uitzichtpunt om foto’s te maken. Vandaar gingen we door naar Arkasa , ook een leuk dorpje! Bij een taverna “Petalouda” hebben we gegeten. Ze hadden daar lekkere Pita’s voor maar 3,50 en erg groot. Nog een Griekse salade erbij en we hadden weer goed gegeten. Hierna door naar Menetes, dit is ook een prachtig bergdorpje met mooie huisjes. Hier zijn we langs gereden omdat we daar van de week nog apart naar toe willen. Via deze weg weer naar Pigadia naar onze studio gereden. Daar hebben we tot half 7 bij het zwembad gelegen. We zwemmen, lezen en doen een dutje, haha! En natuurlijk weer een lekkere Frappe gedronken. We hadden buiten een broodje gegeten, omdat we nog vol zaten van de pita,s! Weer een mooie dag gehad! Morgen gaan we weer een route rijden.

Adriënne

Wat een mooie tocht en hebben jullie veel gezien.