traveldijkies.reismee.nl

Kyra Panagia

Vandaag zouden we weer een toer gaan rijden, maar het was bij het opstaan erg warm! We besloten maar naar een mooi strandje te gaan. Ik had eerst maar even mijn schriftje en de kaart erbij gepakt om wat uit te zoeken. We besloten naar Kyra Panagia te gaan. Vanuit de haven van Pigadia (Karpathos stad) vertrekken er verschillende boten naar 3 strandjes waar je kunt zwemmen en snorkelen. Kyra Panagia is een van die strandjes. De weg erheen is ongeveer 3 kwartier rijden, maar een spectaculaire weg met haarspeldbochten, kuilen, afgronden en steile afdalingen. De beloning als je op het strand komt is groot. Daar hebben we 2 ligbedden en een parasol genomen. Wat een schitterend blauw water om te zwemmen en te snorkelen. We hebben genoten daar en het was heerlijk uit te houden met dat zeewindje. Bij “Kavos” een strandtent hebben we een hamburger genomen. We zaten prachtig aan zee! Aan het eind van de middag gingen we weer terug, nu had ik de diepe afgrond aan mijn kant, dit was wel even slikken. Bij de studio aangekomen, hebben we nog even bij het zwembad gelegen. Ons zwembad is tot 8 uur s’avonds open, dat is wel fijn. Na het douchen zijn we naar “Maistrali” gereden, een restaurant aan zee. Daar zaten we heerlijk en zagen we de maan opkomen. Het eten was weer veel, maar erg goed! Thuis koffie gedronken en nog op ons plaatsje buiten gezeten.

Jessica Piersma

Klinkt heerlijk allemaal!!

Pieter DIJK en Annie Dijk

Fijn dat jullie zo genieten.... doen wij ook van de mooie verhalen en belevenissen. Veel plezier nog, want de koek is nog niet op!