traveldijkies.reismee.nl

Amoopi

Bij het opstaan was het weer erg warm, dus na het ontbijt ging ik vast wat baantjes zwemmen in het zwembad. Daarna besloten we om naar Amoopi te gaan, naar een leuk strandje. Amoopi ligt ongeveer 17 km van ons vandaan, dus geen lange rit. Het laatste gedeelte naar het strandje toe is wel weer een aardige afdaling, maar weer een prachtige plek. We konden nog net 2 stoelen en een parasol huren, want t was al aardig bezet. Het is ook zaterdag vandaag, dus veel Grieken gaan ook naar het strand. Het was ook hier weer prachtig helder water en met veel rotsen. We hadden weer een heerlijke dag, met zwemmen, snorkelen, lezen en een lekkere lunch. Om 4 uur besloten we terug te gaan en nog bij het zwembad te gaan liggen. En natuurlijk weer een Frappe te nemen! Na het douchen zijn we met de auto naar Pigadia gereden. We hadden ergens gelezen dat er ook een heerlijke Italiaan zat in het stadje, genaamd “da Nella”. De eigenaar was ook een Italiaan. Het restaurant lag in een zijstraatje, en zag er gezellig uit met een mooie bougainville over de overkapping. We bestelden allebei een pizza, deze waren zo lekker en met een hele dunne bodem! Bellissimo mmmm. Dit was weer eens even wat anders dan al het Griekse vlees. Na het eten zijn we nog ergens een ijsje gaan eten en nog weer wat gewinkeld. We gaan morgen proberen om weer een tocht te maken, ondanks de warmte!

Adriënne

Weer een mooie dag. Heerlijk hoor zon, zee en eten. Dat is genieten.