traveldijkies.reismee.nl

Spoa en Mesachori

We besloten na het ontbijt en een paar baantjes zwemmen, om vandaag toch een tocht te gaan maken. Via Aperi naar boven gereden naar Spoa. Dit gebied hier is erg rotsachtig en heuvelig. Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan in Spoa, het ligt erg leuk gelegen op een berg met zicht op zee. Bij het plaatselijke café hebben we maar fris besteld, want het zaakje zag er niet uit. Dit café was ook het enige wat er was in het hele dorpje! We hebben door de straatjes gewandeld en we waren er ook zo weer doorheen. Hierna gingen we boven over naar de andere kant van het eiland naar Mesachori. Dit was ook een leuk wit dorpje met smalle straatjes en trappetjes. We hebben even een stukje gelopen naar beneden naar het kerkje, maar de warmte (gaf 32 gr aan) was best wel erg. We besloten snel weer naar de auto met airco terug te gaan. We reden via de kust en via Lefkos weer naar beneden. Onderweg maakten we foto’s van de ruige zee aan deze kant van het eiland. We zagen ineens een bord staan met taverna “under the trees”. Ik had hier over gelezen en de hostess had verteld dat ze daar heerlijk eten hadden. Dus wij via een steile weg naar beneden naar de taverna. We zaten daar prachtig met uitzicht op zee. We hadden wat gerechtjes besteld en een Griekse salade. Het was inderdaad heerlijk eten, we hebben ervan genoten. Daarna reden we via Piles en Aperi weer terug naar onze studio, waar we rond half 4 aankwamen. We hebben toen nog lekker bij het zwembad gelegen, want het was vandaag een warme dag. ’s Avonds hebben we weer heerlijk gegeten. Morgen willen we naar Olympos rijden. Dit is ongeveer 2 uur rijden met haarspeldbochten en ligt bijna in de top van het eiland.

Wil Dijk

Goedemorgen Erik en Fabiola, sorry dat ik niet reageer op jullie reis maar ben al lang heel erg aan het hoesten en nachten niet slapen, dus erg vermoeid. Geen fut meer om jullie reis te volgen, Ik bewaar dit wel en hoop het later weer op te pakken. Wij wensen jullie een hele mooie vakantie en kom gezond weer terug. We denken wel aan jullie. Liefs Jaap en Wil