traveldijkies.reismee.nl

Menetes

Vandaag was onze laatste dag dat wij de auto hadden. Na het ontbijt rond half 11 reden we eerst richting Pigadia. Vanuit hier is het maar 8 km rijden naar Menetes, maar natuurlijk wel weer met veel bochten. Menetes ligt op een hoogte van 350 meter en ligt tussen de rotsen. Vroeger bouwden ze juist de huizen hoog in de bergen vanwege de aanvallen van piraten uit zee, dit was een veiliger plek zo hoog gelegen. Aangekomen boven parkeerden we voor het dorp en liepen wij de gezellige straatjes door. Ook hier weer wit/gekleurde huisjes en bloemen. We waren naar de grootste kerk van het dorp geklommen “Kimissi tis Theotokou”. Vanaf hier heb je schitterend zicht op de zee en Pigadia. De kerk was helaas gesloten. Beneden in het dorpje hebben we koffie gedronken in een klein cafe! Daarna reden we weer naar beneden, we waren ook nog even gestopt bij een oorlogsmonument, maar de wind was hier zo erg dat we haast niet overeind bleven. Hierna reden we door naar Amoopi, hier hebben we even bij het strand gekeken. Toen door naar Pigadia, het was al 1 uur, dus we hadden wel trek gekregen. In het centum vonden we een soort hamburgertent waar ze pita gyros verkochten. De meeste winkels en restaurants gaan pas eind van de middag open. De pita gyros was lekker maar erg groot. Hierna reden we weer terug naar onze studio, waar we de rest van de middag bij het zwembad hebben gelegen. Om half 7 hadden we de auto ingeleverd en zijn we weer bij “To Perasma” gaan eten. Het smaakte ons weer goed. Toen nog even buiten gelezen, maar de oogjes hadden het zwaar lol!

Pieter DIJK en Annie Dijk

Wat hebben jullie weer genoten,en nog is de koek niet op. Veel plezier nog deze dagen. Groetjes, pap & mams.