traveldijkies.reismee.nl

Vliegreis en Arbatax

Vannacht stonden we om 3 uur op en reden we naar Schiphol. Parkeren en inchecken ging allemaal vlot, ook de vliegreis was zo voorbij. Heerlijk maar 2 uurtjes vliegen! Op het vliegveld van Olbia hadden we zo onze koffers en gingen we op zoek naar “Sicily by car” het verhuurbedrijf van onze auto. We kregen een Fiat Panda, een klein maar compact autootje! Van het vliegveld van Olbia gingen we de kustweg op om onze route te volgen. Deze had ik thuis al helemaal uitgezocht! We gingen op weg naar San Teodoro en onderweg zijn we gestopt bij Capo Coda Cavallo. Hier was een uitzichtpunt “Punta Est” waar we een schitterend uitzicht hadden op de kust. Vandaar weer door langs de kust waar we bij La Cinta wat gedronken hadden. Weer door naar Posada, dit was een oud dorpje hoog in de heuvels waar een fort op stond. Hier hebben we wat door de straatjes gewandeld, maar omdat het zo warm was, besloten we maar niet meer verder omhoog te klimmen naar het fort. Via Orosei reden we door naar Dorgali waar we in een pizzeria gingen lunchen. Het laatste stuk reden we naar Baunei, dit was een lange maar schitterende weg door de bergen met veel bochten. Eindelijk kwamen we rond 4 uur in ons hotel “La Perla” aan. Ik ben gelijk even gaan zwemmen in het zwembad omdat het zo warm was. Daarna zijn we water gaan halen en broodjes. Ons hotel had geen restaurant (alleen voor het ontbijt) dus besloten we maar broodjes te halen, omdat we zo moe waren dat we geen zin hadden om s’avonds er weer uit te gaan. Na het douchen zijn we vroeg naar bed gegaan. Het was een schitterende maar vermoeiende dag! De Wifi en het netwerk is hier erg slecht, het lukte ons nog niet om de foto’s te downloaden. Dus foto’s volgen hopelijk snel!

DRIES

Dat klinkt goed voor een eerste dag. Even afzien met een Fiat ipv een Mazda, maar daarvoor zijn jullie natuurlijk wel in Italië?. Veel plezier verder.

Fabiola

Zeker wat anders dan de Mazda, de Fiat is een klein doosje maar prima voor ook in de bergen ! Dank je wel Dries!

Wil Dijk

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, ik had jullie verslag wel gelezen maar nog niet gereageerd. En een klein auto-tje is ook wel leuk. geniet ervan.