traveldijkies.reismee.nl

Arbatax

Vandaag gingen we om 9 uur ontbijten! Heerlijk hoor zo een buffet met pancakes,vers fruit en diverse broodjes. Rond 11 uur zijn we met de auto vertrokken naar een uitzichtpunt hier vlak bij Arbatax genaamd "Capo Bellevista". Hier parkeerden wij de auto en konden wij een korte klim maken naar een oude vuurtoren. Wat een prachtig uitzicht was het hier op de zee en de kust. Erik is nog met een ijzeren "kokertrap" de vuurtoren ingegaan. Daarna weer met de auto naar de Porto van Arbatax. Deze Porto viel wat tegen geen leuke bootjes maar meer vrachtschepen. Bij de haven konden we naar rechts naar Rocco Rosse, we parkeerden hier de auto en liepen naar de kustlijn. We kregen toen de mooie rode rotsen in het zicht, wat gaaf was dit. Er stond een onwijze harde wind, maar daardoor waren er spectaculaire golven die tegen de rotsen beukten. Schitterend die rode rotsen en wat een geweld al die golven. Hierna zijn we naar Tortoli gereden om wat te eten en boodschapjes te halen voor morgen want dan willen we naar de Gola su Gorruppu gaan. Een kloof met wandeling en jeep! Vanmiddag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen en gezwommen.

Wil Dijk

wat mooi