traveldijkies.reismee.nl

Route door de Gennargentu

Helaas zijn we vandaag niet naar de kloof gereden. Ik was de avond ervoor niet lekker en voelde mijn in de ochtend nog niet goed om een zware tocht te gaan lopen! Gelukkig hadden wij niet gereserveerd anders waren we ons geld kwijt. We moesten anders ook vroeg op en nog 1 1/2 uur rijden. We hebben eerst rustig ontbeten en besloten om toch maar een stukje te gaan rijden door "Parco Nazionale del Golfo di Orosei e del Gennargentu" Wij begonnen onze tocht via Tortoli en Lanusei en zijn bij "Lago del Flumendosa" even gestopt. Onderweg lopen de geiten,koeien en zelfs een zwijn over de weg! Daarna zijn we naar Fonni gereden waar we bij een café een Panini hebben gegeten. Vanaf daar reden we naar Aritzo waar we hebben rondgelopen. Een heel leuk dorpje met trappetjes en kleine straatjes! Vanaf daar weer door terug naar Arbatax.  Het was een schitterende tocht eerst door bergen en rotsen met soms wel best slechte wegen en heel veel bochten en daarna door bossen met dennenbomen! Een mooie maar wel toch nog een lange dag! S'avonds zijn we bij La Baia gaan eten! Ik had "culurgiones" een Sardijnse pastasoort en Erik een pizza. Morgen vertrekken we naar ons volgende locatie.

Wil Dijk

Wat zijn jullie ondernemend, een geweldige ervaring lijkt mij.