traveldijkies.reismee.nl

Castiadas

Vanmorgen na het ontbijt zijn we vertrokken naar onze volgende locatie! Ons hotel ligt in Castiadas en is 97 km rijden, dus deze keer niet zo ver weg. We reden een heel stuk op de autoweg langs de kust. Na een tijdje besloten we bij Torre Salinas er even af te gaan. Hier kwamen we aan bij de kust en ervoor was een heel groot soort zoutmeer. Dit was mooi om te zien. Daarna parkeerden we de auto en zijn we even op ons handdoekje op het strand gaan zitten om wat te drinken. Er waren grote golven maar helaas zat mijn badpak nog in mijn koffer in de auto. Hier was het water prachtig en er was nog een rots met een oude vuurtoren erop. Hierna zijn we doorgereden langs de Costa Rei, zo heet de mooie kust hier, naar Villasimius. Omdat we toch nog niet naar ons hotel konden zijn we hier doorgereden naar het onderste puntje van Sardinie. Wij parkeerden onze auto bij Punta Molentis en hadden een schitterend uitzicht weer op de zee en op Capo Carbonara. Vanaf hier reden we terug naar Villasimius om ergens wat te lunchen. Toen zijn we weer op weg gegaan naar Castiadas waar ons hotel Garden Beach is. Toen we gingen inchecken wisten we niet wat we zagen, wat een luxe Resort. We werden met een golfkarretje rondgeleid en naar onze bungalow gebracht. Wat een mooi Resort vlak aan het strand en een mooi zwembad. Na het uitpakken zijn we gelijk bij het zwembad gaan chillen. Bij het zwembad hadden we heerlijke ligbedden in een soort tent, wat een luxe!! Na het douchen gingen we om half 8 eten in het Bahai restaurant. Hier bleek dat er een heel buffet was en dat het inbegrepen was. Het was goed verzorgd en heerlijk eten. Morgen gaan we naar het strand, maar eerst eens een dagje relaxen.

Wil Dijk

Leuk verslag en jullie vielen wel met je neus in de boter (luxe) maar geniet ervan.