traveldijkies.reismee.nl

Sant Antioco

Vandaag zijn we na het ontbijt gaan rijden naar Sant Antioco. We gingen naar de stad Sant Antioco maar het eiland heet ook Sant Antioco. Dit eiland is nr 4 van eilanden van Italië. Eerst krijg je Sicilie en dan Sardinie, op nr 3 Elba en op nr 4 dus Sant Antioco. We gingen eerst naar het centrum waar we koffie dronken, vandaar gingen we via steile trappen naar het oude historische centrum. Dit dorp heeft leuke gekleurde huisjes en mooie ijzeren balkonnetjes. Daarna reden we over het eiland naar Calsetta, eerst naar de Porto en toen via het dorpje langs de kust en weer via het binnenland naar ons hotel in Maladroxia. Aan deze kant van het eiland was de kustweg schitterend, met mooie rotswanden en diepe kloven. Het was best wel eng om foto's te maken. Toen we terug kwamen zijn we bij het zwembad gaan liggen. Het was vandaag weer een warme dag. In de avond zijn we naar het strand gelopen, ons hotel ligt vlakbij de zee en hoog op een heuvel. Daar hebben we bij een strandtent gegeten. Morgen gaan we weer naar onze volgende locatie. We moeten dan 298 km rijden, de langste route van onze reis.

Jessica Piersma

Klinkt heerlijk allemaal!!

Wil Dijk

Jullie doen goed je best, steile trapjes en diepe kloven.