traveldijkies.reismee.nl

Bosa en Alghero

Vandaag hadden we een lange tocht voor de boeg, dus na het ontbijt zijn we om half 10 gaan rijden. Eerst via de brug het eiland af en via het binnenland omhoog. Hier was alles vlak, geel en dor. Net voor Oristano zijn we heerlijke koffie gaan drinken bij een tankstation. Bij Oristano gingen we links omhoog langs de kust, waar we ergens bij een tentje zijn gaan eten. Deze had zicht op de zee en de rotsen. Erik had spaghetti en ik had "Malloreddus" een pastasoort met gehakt, witte wijn en saffraan. We hadden heerlijk gegeten, zo konden we er weer even tegen. Vanuit hier gingen we richting Bosa. Een leuk dorp met gekleurde huisjes, we hadden daar even geparkeerd, maar het was warm, dus toch maar weer doorgereden richting Alghero. Deze weg van Bosa naar Alghero is een panoramische kustweg. Deze weg duurde wel erg lang met al die bochten maar het uitzicht was schitterend. Uiteindelijk reden we naar ons hotel net buiten Alghero. Het ligt aan zee in het bos maar het zijn net lodges, die je ook in Amerika ziet in de Nationale Parken. We gingen om 7.30 uur eten in het restaurant van het hotel. Dit was erg chique maar leuk om een keer mee te maken, en het smaakte heerlijk! We gingen vroeg naar bed na zo een lange dag rijden.

Wil Dijk

Wel weer een heerlijk verslag, het is net of je mee mag reizen.