traveldijkies.reismee.nl

Alghero

Vandaag bij het opstaan was het bewolkt, maar daar hadden we even geen rekening mee gehouden. We wilden vandaag lekker chillen bij het strand of het zwembad. Na het ontbijt besloten we eerst even bij het strand te gaan kijken en daarna toch bij het zwembad te gaan liggen en daar lekker te lezen. Na een uurtje trok de bewolking weg en konden we zelfs zwemmen. Tot een uur of 3 uur toen besloten we naar Alghero te gaan 10 km verderop. We liepen naar het oude centrum en de haven. Deze stad heeft een hele vestingsmuur om de stad heen met heel veel torens. Dit diende ter verdediging voor gevaar uit zee. Alghero is een hele leuke oude stad met veel Spaanse invloeden. Een kwart van de inwoners spreekt ook Catalaans, vandaar dat alle straatnaambordjes in 2 talen erop staan! In de verte zagen wij het onweren dus wij besloten snel ergens wat te gaan eten. We zaten net aan onze pizza toen het begon te onweren en regenen. Gelukkig klaarde het na een tijdje weer op en zijn wij de stad verder gaan bekijken. Om half 8 waren we weer terug in het hotel. Hopen dat het morgen niet weer gaat regenen.

Wil Dijk

Wel jammer van de regen, maar toch wel een mooie dag gehad