traveldijkies.reismee.nl

Dagje relaxen

We hadden besloten om vandaag maar rustig aan te doen en niet te gaan rijden. Na ons ontbijt besloten we toch maar heerlijk bij het zwembad te gaan liggen ipv bij het strand. Vandaag was het zondag dus allen Italianen zitten op het strand met hun gezinnen. Wij lagen rond half 11 bij het zwembad waar wij de enige waren tot een uur of 3! Dat was geweldig, net of wij een eigen zwembad hadden. Iemand van het hotel vertelde dat die grote groep in het hotel vandaag de hele dag met de bus weggingen.Via een app kan je drinken of eten bestellen, dus we bestelden eerst koffie in de ochtend en in de middag een tosti en fris. Daarna komt iemand het helemaal naar het zwembad brengen, wat een service!! We hadden een tip gekregen om ergens te gaan eten, van Nederlandse mensen die dezelfde reis doen als wij. Dat is wel grappig, zo komen we elkaar steeds tegen bij het ontbijt, strand of zwembad. Dus wij naar deze strandtent gereden met uitzicht op zee en gekeken naar de ondergaande zon. Het eten viel ons wat tegen, maar we hadden inderdaad mooi uitzicht. Morgenochtend gaan we het schiereiland bekijken. Het blijkt trouwens helemaal geen schiereiland te zijn maar een eiland op zich en het is het 4e eiland van Italië. Morgen meer informatie haha.

Maladroxia

Vandaag was het weer een reisdag, dus na het ontbijt gingen wij rond 10 uur op weg. Eerst een stuk autoweg (snelwegen kennen ze haast hier niet!) en langs de hoofdstad van het eiland Cagliari, waar het druk was en het was ook even lastig om om de stad heen te rijden. Daarna reden we langs de kust waar we even zijn gestopt bij Chia, vanaf hier reden we op SP 71, dit was een schitterende route langs de kust met prachtige uitzichten, baaien en strandjes. Daarna reden we door naar Port Pino waar witte duinen zijn. Daar aangekomen was het zo warm, dat we geen zin hadden om door de duinen te sjokken. We besloten maar om daar ergens een broodje te eten. Daarna reden we naar het schiereiland Sant Antioco, en via een smalle weg reden we naar Maladroxia. We hebben weer een schitterend modern hotel met uitzicht op zee. In de middag zijn we bij het zwembad gaan liggen, even lekker relaxen en afkoelen in het water. Eind van de middag hebben we eten besteld boven het zwembad, waar we prachtig zaten met uitzicht op zee en het zwembad. Na het eten zijn we even bij het strand gaan kijken. Morgen misschien naar het zwembad of nog het schiereiland bekijken!

Castiadas strand

We zaten om 9 uur aan het ontbijt, een heerlijk lopend buffet! Daarna zijn we gelijk door naar het strand van het hotel gegaan. We hadden ligstoelen en een parasol van het hotel! We hebben vandaag maar eens lekker een dagje rust gehouden, alleen genieten van de zee en de zon! Aan het eind van de ochtend kwam er meer wind uit zee en waren er golven, dus was ik veel het water ingegaan. Voor de lunch gingen we bij het Beach restaurant eten, wat boffen we maar weer met zo een prachtig uitzicht tijdens je Lunch. Om 3 uur zijn we weer naar het zwembad gegaan om daar weer te genieten van de heerlijke ligbedden. Om half 8 gingen we weer naar het Bahai restaurant voor het lopend buffet. Morgen vertrekken we weer naar onze volgende locatie.

Castiadas

Vanmorgen na het ontbijt zijn we vertrokken naar onze volgende locatie! Ons hotel ligt in Castiadas en is 97 km rijden, dus deze keer niet zo ver weg. We reden een heel stuk op de autoweg langs de kust. Na een tijdje besloten we bij Torre Salinas er even af te gaan. Hier kwamen we aan bij de kust en ervoor was een heel groot soort zoutmeer. Dit was mooi om te zien. Daarna parkeerden we de auto en zijn we even op ons handdoekje op het strand gaan zitten om wat te drinken. Er waren grote golven maar helaas zat mijn badpak nog in mijn koffer in de auto. Hier was het water prachtig en er was nog een rots met een oude vuurtoren erop. Hierna zijn we doorgereden langs de Costa Rei, zo heet de mooie kust hier, naar Villasimius. Omdat we toch nog niet naar ons hotel konden zijn we hier doorgereden naar het onderste puntje van Sardinie. Wij parkeerden onze auto bij Punta Molentis en hadden een schitterend uitzicht weer op de zee en op Capo Carbonara. Vanaf hier reden we terug naar Villasimius om ergens wat te lunchen. Toen zijn we weer op weg gegaan naar Castiadas waar ons hotel Garden Beach is. Toen we gingen inchecken wisten we niet wat we zagen, wat een luxe Resort. We werden met een golfkarretje rondgeleid en naar onze bungalow gebracht. Wat een mooi Resort vlak aan het strand en een mooi zwembad. Na het uitpakken zijn we gelijk bij het zwembad gaan chillen. Bij het zwembad hadden we heerlijke ligbedden in een soort tent, wat een luxe!! Na het douchen gingen we om half 8 eten in het Bahai restaurant. Hier bleek dat er een heel buffet was en dat het inbegrepen was. Het was goed verzorgd en heerlijk eten. Morgen gaan we naar het strand, maar eerst eens een dagje relaxen.

Route door de Gennargentu

Helaas zijn we vandaag niet naar de kloof gereden. Ik was de avond ervoor niet lekker en voelde mijn in de ochtend nog niet goed om een zware tocht te gaan lopen! Gelukkig hadden wij niet gereserveerd anders waren we ons geld kwijt. We moesten anders ook vroeg op en nog 1 1/2 uur rijden. We hebben eerst rustig ontbeten en besloten om toch maar een stukje te gaan rijden door "Parco Nazionale del Golfo di Orosei e del Gennargentu" Wij begonnen onze tocht via Tortoli en Lanusei en zijn bij "Lago del Flumendosa" even gestopt. Onderweg lopen de geiten,koeien en zelfs een zwijn over de weg! Daarna zijn we naar Fonni gereden waar we bij een café een Panini hebben gegeten. Vanaf daar reden we naar Aritzo waar we hebben rondgelopen. Een heel leuk dorpje met trappetjes en kleine straatjes! Vanaf daar weer door terug naar Arbatax.  Het was een schitterende tocht eerst door bergen en rotsen met soms wel best slechte wegen en heel veel bochten en daarna door bossen met dennenbomen! Een mooie maar wel toch nog een lange dag! S'avonds zijn we bij La Baia gaan eten! Ik had "culurgiones" een Sardijnse pastasoort en Erik een pizza. Morgen vertrekken we naar ons volgende locatie.

Arbatax

Vandaag gingen we om 9 uur ontbijten! Heerlijk hoor zo een buffet met pancakes,vers fruit en diverse broodjes. Rond 11 uur zijn we met de auto vertrokken naar een uitzichtpunt hier vlak bij Arbatax genaamd "Capo Bellevista". Hier parkeerden wij de auto en konden wij een korte klim maken naar een oude vuurtoren. Wat een prachtig uitzicht was het hier op de zee en de kust. Erik is nog met een ijzeren "kokertrap" de vuurtoren ingegaan. Daarna weer met de auto naar de Porto van Arbatax. Deze Porto viel wat tegen geen leuke bootjes maar meer vrachtschepen. Bij de haven konden we naar rechts naar Rocco Rosse, we parkeerden hier de auto en liepen naar de kustlijn. We kregen toen de mooie rode rotsen in het zicht, wat gaaf was dit. Er stond een onwijze harde wind, maar daardoor waren er spectaculaire golven die tegen de rotsen beukten. Schitterend die rode rotsen en wat een geweld al die golven. Hierna zijn we naar Tortoli gereden om wat te eten en boodschapjes te halen voor morgen want dan willen we naar de Gola su Gorruppu gaan. Een kloof met wandeling en jeep! Vanmiddag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen en gezwommen.

Vliegreis en Arbatax

Vannacht stonden we om 3 uur op en reden we naar Schiphol. Parkeren en inchecken ging allemaal vlot, ook de vliegreis was zo voorbij. Heerlijk maar 2 uurtjes vliegen! Op het vliegveld van Olbia hadden we zo onze koffers en gingen we op zoek naar “Sicily by car” het verhuurbedrijf van onze auto. We kregen een Fiat Panda, een klein maar compact autootje! Van het vliegveld van Olbia gingen we de kustweg op om onze route te volgen. Deze had ik thuis al helemaal uitgezocht! We gingen op weg naar San Teodoro en onderweg zijn we gestopt bij Capo Coda Cavallo. Hier was een uitzichtpunt “Punta Est” waar we een schitterend uitzicht hadden op de kust. Vandaar weer door langs de kust waar we bij La Cinta wat gedronken hadden. Weer door naar Posada, dit was een oud dorpje hoog in de heuvels waar een fort op stond. Hier hebben we wat door de straatjes gewandeld, maar omdat het zo warm was, besloten we maar niet meer verder omhoog te klimmen naar het fort. Via Orosei reden we door naar Dorgali waar we in een pizzeria gingen lunchen. Het laatste stuk reden we naar Baunei, dit was een lange maar schitterende weg door de bergen met veel bochten. Eindelijk kwamen we rond 4 uur in ons hotel “La Perla” aan. Ik ben gelijk even gaan zwemmen in het zwembad omdat het zo warm was. Daarna zijn we water gaan halen en broodjes. Ons hotel had geen restaurant (alleen voor het ontbijt) dus besloten we maar broodjes te halen, omdat we zo moe waren dat we geen zin hadden om s’avonds er weer uit te gaan. Na het douchen zijn we vroeg naar bed gegaan. Het was een schitterende maar vermoeiende dag! De Wifi en het netwerk is hier erg slecht, het lukte ons nog niet om de foto’s te downloaden. Dus foto’s volgen hopelijk snel!

Sardinië

Maandag 3 september gaan wij weer op vakantie. Dit jaar is onze keus gevallen op Sardinie! Een reis naar Sardinie stond al een tijd op ons verlanglijstje. Uiteindelijk is onze keus gevallen op een Fly & Drive reis naar Sardinie. We vliegen om 6.25 uur naar Olbia waar we onze auto op kunnen halen en vanaf hier begint onze rondreis van 15 dagen. We kregen van het reisbureau een leuke app waar oa onze hotels en excursies op staan. De route kunnen we zelf bepalen, maar gelukkig vind ik dat altijd een leuke uitdaging. Ik plan altijd routes waar we onderweg ook nog zoveel mogelijk kunnen zien of ergens kunnen stoppen om te zwemmen, wandelen of om te eten. We slapen in de komende 15 dagen in 5 hotels. Op bijgaande foto een overzicht van het eiland en de 5 genummerde hotels! Wij hopen op weer een mooie reis en hoop dat jullie weer met ons meegenieten.